kamalnursinghome kamalnursinghome .

kamalnursinghome

قاليباف: رابطه با روسيه چند برابر خواهد شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي هتك حرمت قرآن كريم در كشور سوئد را محكوم كرد و گفت: سياستمداران سوئدي نمي‌توانند اين اسلام هراسي آشكار و طراحي شده را پشت نقاب دروغين آزادي بيان پنهان كنند.

آفتاب‌‌نيوز :محمدباقر قاليباف در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز سه شنبه (۴ بهمن ماه) مجلس شوراي اسلامي گفت: هتك حرمت بي شرمانه قرآن كريم در كشور سوئد را شديدا محكوم مي‌كنيم. اين قبيل اقدامات و جسارت به مقدسات ديني احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جريحه دار كرده است و سياستمداران سوئدي نمي‌توانند اين اسلام هراسي آشكار و طراحي شده را پشت نقاب دروغين آزادي بيان پنهان كنند.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري تهران

وي در ادامه يادآور شد: روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با هدف برگزاري سومين نشست كميسيون عالي پارلماني، ميزبان آقاي والودين رئيس دوماي روسيه و هيات همراه بود. روابط جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه به دلايل مختلف از جمله همسايگي درياي خزر و دغدغه‌ها و مشتركات منطقه‌اي و همچنين همكاري‌هاي مشترك بين المللي از اهميت بالايي برخوردار است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: پارلمان‌هاي دو كشور بايد تلاش كنند با برگزاري نشست‌هاي عملياتي مستمر و با تسهيل گري از بعد تدوين قوانين و نظارت براي حركت بهتر دولت‌ها براي كمك به بهبود كيفيت زندگي مردم اقدام كنند.

قاليباف در تشريح جلسه روز گذشته با رئيس دوماي روسيه بيان كرد: در اين جلسه كه در قالب كميسيون عالي پارلماني ايران و روسيه برگزار شد، با تمركز بر روي مسائل اصلي توسعه همكاري‌هاي دو كشور هيات‌هاي ايراني و روسي پيشنهادات اجرايي و عملياتي خود را براي افزايش همكاري‌هاي فيمابين مطرح كردند و تصميماتي براي تسريع در اجراي توافقات دو طرف اتخاذ شد.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: از اولويت‌هايي كه در روز گذشته مورد بحث قرار گرفت در حوزه نفت و گاز، سرمايه گذاري‌ها در اين حوزه براي عمليات مبادله‌اي با رويكرد قطب گازي بود. يكي ديگر از نكات مهمي كه مورد توجه طرفين قرار داشت موضوع راه ارتباطي شمالي- جنوبي بود كه نه تنها فدراسيون روسيه بلكه همه كشور‌هاي اوراسيا و آسياي ميانه مي‌توانند از اين ظرفيت استفاده كنند كه با اولويت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمايه گذاري مشترك هر دو كشور ان شاءالله به نتيجه خواهد رسيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در حوزه كشاورزي در زمينه تجارت غلات و استفاده از فناوري‌هاي جديد گفتگو شد، عنوان كرد: همچنين در موضوعات حمل و نقل نيز بحث‌هاي مهمي صورت گرفت. در خصوص رسيدگي به امور بازرگانان به ويژه تسهيل در رفت و آمد و رفع موانع گمركي و رواديد و نيز كنترل‌هاي الكترونيكي باربري پيگيري‌هاي خوبي صورت گرفت تا تجار در مرزهايمان دچار مشكل نشوند.

قاليباف يادآور شد: موضوع ديگر مورد بحث كه در راس همه مباحث قرار دارد، همكاري‌هاي پولي و بانكي بين دو كشور است كه بتوانيم در تبادل بين روبل و ريال و همچنين مسائل ارتباطي بين دو بانك مركزي اقداماتي انجام دهيم.

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه طي يك سال گذشته رشد خوبي در گسترش روابط داشته اند و اطمينان دارم در طول برنامه هفتم توسعه كه سياست ما تقويت رابطه با همسايگان است، روابط بين دو كشور به چندين برابر افزايش پيدا خواهد كرد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۵:۰۲ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

بانك مركزي قيمت جديد دلار را اعلام كرد

در حال حاضر آخرين نرخ دلار صرافي‌ها در سايت بازار متشكل ارز ايران ۴۲ هزار و ۷۴۸ تومان اعلام شده است.

فرارو: بانك مركزي اعلام كرد: از امروز سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱، نرخ فروش ارز به صورت اسكناس توسط صرافي‌ها در سايت بازار متشكل معاملات ارز ايران اعلام مي‌شود.

مقالات بيشتر:سراي سالمندان

طبق اعلام بانك مركزي، از امروز (۱۴۰۱/۱۱/۰۴) كليه صرافي‌ها مجازند نسبت به فروش ارز به صورت اسكناس با نرخ منتشر شده تحت عنوان "آخرين نرخ صرافي ها" در سايت مديريت بازار متشكل معاملات ارز ايران به آدرس www.ice.ir اقدام نمايند.

در حال حاضر آخرين نرخ دلار صرافي‌ها در سايت بازار متشكل ارز ايران ۴۲ هزار و ۷۴۸ تومان اعلام شده است.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۱:۳۰ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)