kamalnursinghome kamalnursinghome .

kamalnursinghome

پس از «جدايي» عاطفي، «پروفايل» طرف مقابل را چك نكنيد!

خبرفوري:يك روانشناس گفت: گاهي افراد با اتمام يك رابطه عاطفي همچنان پروفايل و آنلاين بودن يا نبودن طرف مقابل در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي را چك مي‌كنند، پيشنهاد مي‌كنيم شماره طرف مقابل را حذف كنند تا دائما با چك كردن پروفايل، خاطرات پيشين را زنده نگه ندارند.

دكتر محمد ابراهيم تكلو با بيان اينكه پس از پايان يك رابطه عاطفي نگه داشتن متعلقاتي كه از آن فرد داريم منجر به درگيري ذهني با خاطرات يك رابطه تمام شده مي‌شود، اظهار كرد: پس از جدايي و پايان رابطه معمولا اشياء، وسايل و يادگاري‌هاي رابطه تمام شده و حتي عكس‌هاي طرف مقابل مي‌تواند براي افراد درگيري ذهني و فكري بيشتري ايجاد كند و از اين رو حتي اگر افراد دوست ندارند آن وسايل و اشياء را از بين ببرند بهتر است آنها را براي مدتي از مقابل چشمان خود دور نگه دارند تا شرايط برايشان عادي شود.

مقالات بيشتر:ترك اعتياد شمال تهران

اين روانشناس تصريح كرد: بهتر است پس از جدايي حداقل براي مدتي اشياء و وسايل و حتي تصاوير و موزيك‌هايي كه ما را به ياد آن فرد مي‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داريم تا روند جدايي طي شود و اينگونه در پروسه جدايي افراد كمتر اذيت شوند.

وي با بيان اينكه پس از اتمام يك رابطه عاطفي ابتدا بايد تحليلي درست از خود و رابطه داشته باشيم، ادامه داد: پس از اتمام يك رابطه عاطفي بايد به اين سوالات پاسخ دهيم كه دليل انتخاب اين فرد چه بوده است؟، چرا وارد اين رابطه شديم؟، اين رابطه از اول درست بوده است يا خير؟، اگر درست بوده چرا به پايان رسيد؟، اگر اين رابطه از ابتدا درست نبود پس چرا اين رابطه را شروع كرديم؟، مسائل و مشكلات خود و طرف مقابل در اين رابطه و علت به پايان رسيدن رابطه چه بوده است؟. با اين سوالات مي‌توان به بينشي درباره رابطه پيشين و رفتار خود و طرف مقابل برسيم.

به گفته تكلو، حدود شش ماه زمان مي‌برد تا افراد پس از جدايي بتوانند رابطه پيشين را فراموش كنند و اگر براي سپري كردن اين مدت از كمك روانشناسان و مشاوران استفاده كنند اين فرآيند با كيفيت و سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

اين روانشناس همچنين به ضرورت تحليل رابطه عاطفي پايان يافته براي عدم تكرار اشتباهات در ارتباطات بعدي تاكيد كرد و افزود: تا زماني كه به يك بينش و خودشناسي درباره خود و ارتباط با جنس مخالف نرسيم احتمال اينكه در ارتباطات بعدي خود يعني چه در هنگام آغاز رابطه و انتخاب فرد و چه در ادامه رابطه و در دل رابطه اشتباه و خطا كنيم زياد است چراكه نداشتن مهارت و سواد ارتباطي مي‌تواند براي افراد آسيب رسان باشد.

وي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: گاهي بايد يك رابطه را به اتمام برسانيم اما خود را گول زده و آن رابطه آسيب رسان را ادامه مي‌دهيم و خود را وارد بازيهاي رواني و ذهني مي‌كنيم. بايد اين واقعيت را بپذيريم كه تمام رابطه‌ها قرار نيست به سرانجام برسند.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۲:۱۵ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

افزايش دوباره آمار فوتي‌ها و مبتلايان كرونا در ايران | ۲۵ نفر جان باختند

طي شبانه روز گذشته ۹۹۲ بيمار جديد مبتلا به كرونا در كشور شناسايي شدند و ۲۵ بيمار نيز جان خود را از دست دادند.

به گزارش همشهري آنلاين، طبق اعلام مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، طي شبانه روز گذشته ۹۹۲ بيمار جديد مبتلا به كرونا در كشور شناسايي شدند و ۲۵ بيمار نيز جان خود را از دست دادند.

طبق اين گزارش، از ديروز تا امروز (۲۹ شهريورماه ۱۴۰۱) و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۹۹۲ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي و ۱۵۹ نفر از آنها بستري شدند.

مقالات بيشتر:هزينه آسايشگاه سالمندان

مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۷ ميليون و ۵۴۴ هزار و ۵۴۰ نفر رسيد.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ بيمار مبتلا به كوويد۱۹ در كشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۱۴۴ هزار و ۳۴۴ نفر رسيد.

آمار فوتي‌هاي كرونا روز گذشته (۲۸ شهريور) ۱۸ نفر بود كه امروز افزايش يافته است و به ۲۵ نفر رسيده است. آمار مبتلايان نيز روز گذشته ۷۲۶ نفر بود كه امروز با شناسايي بيش از ۲۰۰ نفر مبتلاي جديد، به ۹۹۲ نفر رسيد.

خوشبختانه تاكنون ۷ ميليون و ۳۲۱ هزار و ۹۷۲ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند.

۲۳۳ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنين تاكنون ۶۵ ميليون و ۶۸ هزار و ۳۴۷ نفر دُز اول، ۵۸ ميليون و ۴۶۴ هزار و ۷۸۲ نفر دُز دوم و ۳۱ ميليون و ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر، دُز سوم و بالاتر واكسن كرونا را تزريق كرده‌اند. مجموع واكسن‌هاي تزريق‌شده در كشور به ۱۵۴ ميليون و ۶۸۹ هزار و ۷۲۹ دُز رسيده است.

در شبانه‌روز گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۱ دُز واكسن كرونا در كشور تزريق شده است.

در حال حاضر هيچ شهرستاني در وضعيت قرمز نيست، ۲۰ شهرستان در وضعيت نارنجي، ۲۵۷ شهرستان در وضعيت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۵:۰۲ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)