kamalnursinghome kamalnursinghome .

kamalnursinghome

زمان اعلام نتیجه اعتراض به یارانه‌ها

۱۹ اردیبهشت ماه ۹ دهک یارانه گرفتند و حدود ۷٫۵ میلیون نفر نفر از این لیست خارج شدند. اما بخش مهمی از این افراد به عدم دریافت یارانه نقدی اعتراض زده‌اند. حالا معاون وزیر رفاه اعلام کرده نیمی از این افراد، یعنی حدود ۴ میلیون نفر مشمول یارانه جدید می‌شوند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند هفته آینده نتیجه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها از طریق پیامک به مردم ارائه می‌شود تا به سامانه حمایت مراجعه کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد نتیجه اعتراضات و دهک‌بندی‌های جدید نهایتا قبل از پایان خرداد ماه مشخص می‌شود و یارانه جدید خرداد ماه هم در آخرین روزهای این ماه به حساب خانوارها واریز می‌شود.

مقالات دیگر:محضر عقد شهرک غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۸:۴۳ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

جزییات تعیین «حق ثبت» برای مهریه / حق ثبت برای ۱۱۰ سکه مهریه ۳۲ میلیون تومان می‌شود؟!

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: گرفتن حق ثبت برای مهریه‌های ۱۴ سکه به بالا تبعات منفی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خواهد داشت و اگر آگاهسازی نسبت به آن انجام نشود بسیار مشکلاتی را به بار آورد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اگر آخرین تغییرات اعمال شده توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر روی طرح «اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه» در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و نهایتا تبدیل به قانون شود؛ مهریه‌های بالای ۱۴ سکه شامل پرداخت «حق ثبت» به هنگام عقد می‌شوند و زن و شوهرها باید برای ثبت ۱۱۰ سکه مهریه چیزی در حدود ۳۲ میلیون تومان (با در نظر گرفتن سکه ۱۴ میلیون و پانصد هزار تومانی) پرداخت کنند.

مطابق با آخرین تغییرات طرح «اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه» در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه «حق ثبت»  در نظر گرفته‌اند.

بر این اساس مهریه‌ تا سقف ۱۴ سکه شامل پرداخت «حق ثبت» نمی‌شود اما مهریه‌های بین ۱۴ تا ۱۰۰ سکه چهار دهم درصد قیمت سکه‌ها، مهریه‌های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه ۲ درصد قیمت سکه‌ها و مهریه‌های ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵درصد قیمت سکه‌ها مشمول پرداخت حق ثبت می‌شوند.

مقالات بیشتر:بهترین خانه سالمندان تهران

به گفته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، حق ثبت مهریه به صورت نصف نصف باید توسط هر دو طرف یعنی هم عروس و هم داماد پرداخت شود و وجه حاصل از آن به صندوقی به نام «صندوق تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند» که در بودجه سالانه برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود، واریز خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که اگر قیمت هر سکه را حدودا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (مطابق با قیمت فعلی سکه) در نظر بگیریم، زن و شوهران جوانی که در ابتدای زندگی مشترک دغدغه هزینه برگزاری مراسم عروسی، تهیه مسکن و جهیزیه دارند باید برای تعیین ۱۱۰ سکه مهریه (مقداری که در بین عموم مردم و در شهرهای بزرگ بیشتر رایج است) باید ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و سهم هر کدام از عروس و داماد برای پرداخت این حق ثبت حدود ۱۶ میلیون تومان است.

درحالی هدف از تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین عنوان شده است که به گفته رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق نه تنها راه تحقق این هدف تعیین «حق ثبت» نیست بلکه این تصمیم می‌تواند منجر به عدم ثبت «رسمی» ازدواج و گرایش به ثبت عادی ازدواج به ویژه در مناطق دور افتاده شود و نهایتا با دور زدن این «حق ثبت» تنها حقوق زنان در زندگی مشترک ضایع شود.

هشدار نسبت به عدم ثبت «رسمی» ازدواج در پی تعیین «حق ثبت»

علی مظفری رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق، قرار دادن حق ثبت برای مهریه‌های بالای۱۴ سکه را خلاف عرف، شرع و قانون خواند و درباره مصوبه اخیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ایسنا گفت: گرفتن حق ثبت برای مهریه‌های ۱۴ سکه به بالا تبعات منفی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج خواهد داشت و اگر آگاهسازی نسبت به آن انجام نشود بسیار مشکلاتی را به بار آورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس هدف از قرار دادن حق ثبت برای مهریه های بالای ۱۴ سکه‌ را جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین عنوان کرده‌اند و به نظر شما این تصمیم نتیجه بخش خواهد بود؟، این کار را اشتباه خواند و نسبت به تبعات آن هشدار داد و گفت:‌ راه‌های دور زدن و فرار از حق ثبت مهریه فراوان است. این اقدام می‌تواند موجب فرار جوان‌ها از ثبت رسمی ازدواج و گرایش به ثبت عادی ازدواج به ویژه در مناطق دور افتاده شود.

رئیس کانون  سردفتران ازدواج و طلاق معتقد است که راه‌های دور زدن «حق ثبت» برای مهریه فراوان است و نتیجه آن نیز از بین رفتن حقوق زنان است.

مظفری هدف نمایندگان مجلس برای تعیین «حق ثبت» را  «نقض غرض» دانست و با بیان اینکه مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با هدفی که عنوان کرده‌اند تطابق ندارد، تصریح کرد:  در حال حاضر تعیین ۱۱۰ سکه مهریه در بسیاری از شهرهای بزرگ عرف است و تصور کنید اگر ۲ درصد حق ثبت برای ۱۱۰ سکه مهریه  تعیین شود، با قیمت فعلی سکه زوجین چقدر باید حق ثبت پرداخت کنند؟. درواقع زوجین برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه باید حداقل ۵ و ۶ میلیون تومان و حتی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه حق ثبت پرداخت کنند که مسلما برای عروس و دامادی که در ابتدای زندگی مشترک مخارج زیادی دارند، این حق ثبت بسیار زیاد است.

علاوه بر «حق ثبت» عروس و داماد باید ۹ درصد مالیات نیز پرداخت کنند

به گفته وی، از سوی دیگر اگر حق ثبت برای مهریه‌ها در نظر گرفته شود، قطعا ارزش افزوده و ۹ درصد مالیات نیز به آن تعلق می‌گیرد و تمام این هزینه‌های سنگین بر عهده عروس و دامادی می‌افتد که اول زندگی‌ مشترک خود هستند. سوال اینجاست که این تصمیم با سیاست‌های تسهیل و مانع زدایی از ازدواج هم جهت و یا مخالف است؟. راه‌های دور زدن حق الثبت برای نپرداختن آن بسیار است و نتیجه آن نیز این می شود که پرداخت مهریه به زنان با مشکل مواجه و حقوق زنان ضایع می‌شود

به جای «حق ثبت» از پرداخت مهریه «نسیه» جلوگیری کنید

رئیس سر دفتران ازدواج و طلاق، با بیان اینکه در گذشته به جهت تسهیل در ازدواج، بخشنامه ای صادر و به موجب آن «حق ثبت» برای مهریه را ممنوع اعلام کرد و اکنون الزامی شدن «حق ثبت» برای مهریه شایسته نیست، ادامه داد: اگر واقعا نمایندگان مجلس قصد جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین را دارند، باید از مهریه‌های "نسیه" جلوگیری کنند. این پیشنهاد کارشناسی شده، پژوهش محور و بر اساس شرع و قانون و مطابق با اصول و سنت اسلام نیز است. مهریه باید از حالت "نسیه"  و دادن وعده برای پرداخت آن پس از ازدواج به صورت نقد در زمان عقد پرداخت شود و یا اینکه حداقل سقفی برای مهریه نسیه تعیین شود.

مظفری با بیان اینکه ما این پیشنهاد کارشناسی شده را به مجلس ارائه و با نمایندگان مجلس مطرح کرده‌ایم که اگر مجلس در صدد جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین است باید مهریه به صورت نقد در زمان عقد پرداخت شود و حالت نسیه آن از بین برود، ادامه داد: تعیین حق ثبت برای مهریه، هزینه های ازدواج را زیاد می کند و عروس و دامادی که خود گرفتار هزینه‌های زیاد عروسی هستند باید این هزینه مضاعف را هم بپردازند و حتی ممکن است بخشی از وام ازدواج خود را برای پرداخت این حق ثبت اختصاص دهند. در حال حاضر وعده پرداخت مهریه پس از عقد داده می‌شود که در هیچ جای سنت پیامبر مهریه به این شکل "نسیه" وجود ندارد و این چیزی است که در صد سال اخیر باب شده است. وقتی مهریه به طور نقد در زمان عقد پرداخت شود توان مالی داماد در نظر گرفته شده و داماد بدون توان مالی اقدام به قبول مهریه‌های سنگین نمی کند.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ حق ثبتی برای ازدواج وجود ندارد و حق‌التحریر از سوی سر دفتران برای انجام کارهای ثبت ازدواج زوجین گرفته می‌شود، چند ماه از موعد قانونی بازنگری در تعرفه حق التحریر سردفتران ازدواج و طلاق گذشته است و دفاتر ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی در حال استعفا هستند. در چهار سال اخیر تقریبا هر ماه سه سردفتر ازدواج استعفا داده‌اند و در ۴۵ ماه گذشته مجموع استعفای سردفتران ازدواج به ۱۱۵ نفر رسیده است.

مسکن مقطعی «حق ثبت» و کاهش ازدواج جوانان

به گفته وی، تعیین «حق ثبت» برای مهریه‌های بالای ۱۴ سکه مانع جدی برای ازدواج جوانان است و قرار دادن آن راه درستی برای جلوگیری از تعیین مهریه‌های سنگین نیست.

رئیس سر دفتران ازدواج و طلاق با اعلام هشدار نسبت به کاهش ازدواج جوانان با تعیین حق ثبت برای مهریه، گفت: این طرح یک طرح مُسکن مقطعی است. مشکل بزرگی مشابه این تصمیم در چند دوره پیش مجلس نیز وجود داشت  و آن تصویب تبصره دو ماده ۷۵  قانون برنامه ششم بود که مطابق با ان زنانی که می‌خواهند طلاق بگیرند باید ۱۰ درصد حق التحریر را به حساب دولت بریزند و این در حالی است که آن خانم درمانده‌ای که می‌خواهد طلاق بگیرد نیاز به کمک دارد و این مبالغ مشکل مضاعف بر سر راهش است. طرح فعلی نیز همانند تصویب این تبصره مشکلات زیادی برای زوجین و به ویژه برای زنان خواهد داشت.

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۲:۵۴ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

دستور رئیس جمهور برای واریز ۱۵۰ هزار تومان یارانه ویژه ماه مبارک رمضان

نماینده:یارانه.خودپرداز43با دستور رئیس‌جمهور و به مناسبت ماه مبارک رمضان، یک‌میلیون و پانصد هزار ریال یارانه کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گزارش «نماینده»، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ یک‌میلیون و پانصدهزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب سرپرستان ۱۱ میلیون و ۳۸هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان یوسف آباد

 بر اساس این گزارش ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ یارانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی کمک‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.

این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که غالباً از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

با توجه رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوارهای فاقد یا با درآمد کم این مبلغ پرداخت می‌شود.

 گفتنی است پیش از این از ابتدای دولت سیزدهم، یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید باستانی نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور بود، پرداخت شده است.

مقالات دیگر:روانشناس سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۴۲ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

رقم وام فوری بازنشستگان در سال آینده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

خبرآنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در این باره اظهار کرد: یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

مقالات بیشتر:مرکز سالمندان

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

مقالات دیگر:دفتر عقد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۴:۳۳ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

یو پی اس

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۰۹ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

یو پی اس

بهین یو پی اس
 

شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت در زمینه های مختلف برق و الکتریک به همراه پرسنلی مجرب و کارآزموده توانسته در خدمت رسانی و جلب رضایت مشتریان محترم توفیق حاصل نماید.

عمده فعالیت های این شرکت در ارائه ی  انواع یو پی اس (UPS) ، باتری (با برندهای مختلف)، امور پسیو و تابلو برق  به بخش های مختلف صنعتی  و خدماتی و  مشاوره فنی رایگان میباشد.

دستاوردهای این شرکت همانا مشتریانی هستند که رضایت کامل را از خدمات ما داشته اند و این را بزرگترین دستاورد خود میدانیم و همه همت خود را در جهت رضایت و جلب نظر مشتریان متعددی از جمله بانک ها - صنایع پتروشیمی - بیمارستان ها و گروه های خودرو سازی و نیز سایر ادارات دولتی و فعالان در بخش خصوصی بکار گرفته ایم و خوشبختانه دراین راستا توفیقات خوبی حاصل گردیده است

ضمنا این شرکت در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش  از امکان و توانایی سرویس و تعمیرات کاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوی مشتریان گرامی میباشد.

جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

یو پی اس چیست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

یو پی اس چیست؟ / Uninterruptible Power Supply یا به عبارت مختصر یو پی اس (UPS) ، به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. UPS یک منبع تغذیه الکترونیکی است که کارعمده آن ، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه می باشد.به عبارت دیگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری ، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می نماید. سیستم یو پی اس بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار میگیرد که اضافه بر تنظیم برق شبکه و تثبیت آن مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می شود .

 یو پی ااس

 

یو پی اس ها چند نوع اند:

دسته بندی یو پی اس ها غالباً در سه قسمت انجام می شود.

یو پی اس آفلاین (OFF LINE)

این دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.

 

یو پی اس آنلاین (ON LINE)

در شرایط طبیعی، تأمین خروجی در این نوع UPS ها پس از تصحیح ورودی یعنی پاک سازی ورودی از نویز و احیاناً سطح ولتاژ ورودیانجام می پذیرد. تنها در مواقعی همچون بروز نقص فنی ،OVER LOAD یا افزایش خارج از رنج دما، یو پی اس به مد BYPASS می رود.

 

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو (LINE INTERACTIVE)

در شرایط عادی این UPS ها ورودی از طریق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل می شود در این هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل کرده و در نهایت از همین طریق خروجی AC تأمین می شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها دارای توان های مختلفی می باشند که نسبت به میزان توان بار مصرفی , محاسبه و طراحی می گردد که معمولا توان این دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده می شود. که شکل های متداول بازار به این صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA می باشد .

 

 

انواع یو پی اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهای تک فاز و سه فاز با برند های معتبر اروپایی ، آمریکایی و آسیایی را دارا می باشد.

باتری یو پی اس
باتری یو پی اس نیکل-کادمیوم از برندهای معتبر باتری یو پی اس می باشد. (انواع باتری اروپایی، کره ای، ژاپنی، چینی، تایوانی، ویتنام، ایرانی)

استابلایزر
به دلایل مختلف، ولتاژ توزیع انرژی ثابت باقی نمی‌ماند و نوسانات قابل‌توجهی را در مقدار اسمی نشان می‌دهد

اصول کار یک UPS
اصول کار یک UPS در ساده ترین ساختار خود به این شکل  است که بار در حالت معمول از ورودی AC تغذیه می کند و همزمان با یکسوسازی ورودی AC توسط شارژر و تبدیل آن به جریان DC باتری را شارژ می کند. بلافاصله در صورت اینکه ورودی AC قطع  شودو یا نا مناسب تشخیص داده شود، INVENTER  با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در کار تامین می کند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها دارای تکنولوژی  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  می باشند.
 
استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی الکترونیکی همانگونه که از اسمش معلوم است تضمین کننده یک جریان بدون نوسان است که این موضوع و استفاده از ترانس استابلایزر باعث می شود تا وسیله برقی بواسطه نواسانات جریان الکترونیکی آسیبی نبیند.

کاربردهای استابلایزر ولتاژ به نیاز هر خانه‌ای بدل شده است. هم‌اکنون انواع متفاوتی از استابلایرهای ولتاژ برای کاربردها و با کارایی‌های متفاوت موجود است. پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی مانند چیپ‌های میکروپروسسور و تجهیزات الکترونیک قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلایزر تغییر کند. اکنون این دستگاه‌ها تمام اتوماتیک، هوشمند و به همراه بسیاری کارایی دیگر هستند. همچنین واکنش فوق‌العاده سریعی به نوسانات ولتاژ نشان می‌دهند و به کاربر خود این قابلیت را می‌دهند تا ولتاژ مورد نیاز خود را از راه دور تنظیم کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟ چرا به آن نیاز داریم؟
استابلایزر ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که صرف نظر از هر تغییر یا نوسانی در ورودی یک ولتاژ ثابت را در پایانه‌های خروجی خود به بار می‌رساند.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ حفاظت از تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی مانند تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و... در مقابل خسارت احتمالی از نوسانات ولتاژ می‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتیبانی 24 ساعته شرکت بهین تجهیز ماهور

 
 
مشاوره رایگان
شما در هر زمان از شبانه روز که نیاز به مشاوره دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

 
 
تامین انواع یو پی اس
ارائه دهنده انواع یو پی اس ، برق اضطراری، باتری، استابلایزر و….

 
 
خدمات یو پی اس
امکان ارائه خدمات به کلیه یو پی اس های موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراری
دارای سبد کامل محصولات برق اضطراری( یوپی اس و … )می باشد.

 
جهت تماس با شرکت بهین تجهیز ماهور (بهین یو پی اس ) از سایت دیدن فرمایید و برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

برای تماس با ما میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اینستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: یو پی اس، خرید یو پی اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۳:۱۰ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

تزریق دوز سوم واکسن کرونا به کادر درمان و سالمندان

سلامت نیوز: با تزریق 80 میلیون و 406هزار و 788 دوز واکسن بعد از گذشت بیش از دو ماه از واردات گسترده واکسن به کشور، پوشش واکسیناسیون در دوز اول (با تزریق 50 میلیون و 843 هزار و 578 نفر) به 76 درصد و در دوز دوم (با تزریق 29 میلیون و 503 هزار و 783 نفر) به 40 درصد رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،حدود 59 هزار و 427 نفر نیز تاکنون دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند. این درحالی است که در مرداد ماه میزان واکسیناسیون تنها 5 میلیون دوز بود. در آبان ماه، اما تزریق این میلیون‌ها دوز کارگر افتاد و از بیش از 700 مرگ در مرداد ماه به حدود 171 مرگ در روز (یکشنبه دوم آبان ماه) رسیدیم.

طی این مدت تعداد بستری‌ها در آی‌سی‌یو نیز از 8 هزار بستری به حدود 4 هزار و 294 بستری کاهش یافت و تعداد مبتلایان 50 هزارنفری حالا به عدد 9 هزار و 174 نفر رسیده است. با این‌همه نگرانی‌ها برای ورود موج ششم همچنان ادامه دارد و شرایط از زبان وزیر بهداشت اضطراری و شکننده تلقی می‌شود، وضعیتی که به هیچ وجه نباید عادی‌انگاری شود.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان

در این شرایط بازگشایی مدارس به تزریق بالای 70 درصد دوز دوم که تا اواخر آبان ماه عملی خواهد شد موکول شده و درحالی که همچنان تعدادی از شهروندان با وجود در دسترس بودن واکسن از تزریق آن سرباز می‌زنند، تزریق دوز سوم برای کادر درمان، افراد پر ریسک و سالمندان آغاز شده است. آن‌طور که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفته قبل از واکسیناسیون کادر درمان حدود ۲۰۴ نفر شهید سلامت داشتیم، اما امسال که ویروس تهاجمی‌تر و بیماران هم بیشتر شده، تعداد شهدای کادر درمان به شمار انگشتان یک دست کاهش یافته است. اگرچه براساس آمارها تاکنون هیچ فوتی به دلیل واکسن ثبت نشده و اتفاقاً 85 درصد فوتی‌های کرونا مربوط به افراد واکسینه نشده است، اما تعداد محدودی که خود را مخالفان واکسن نامیده‌اند همچنان اصرار دارند که بگویند مستندات کافی برای بی‌خطر بودن واکسن‌ها در دسترسشان نیست.

عین‌اللهی البته درباره نرخ‌های متفاوت واکسن‌های وارداتی و بی‌کیفیت بودن بعضی برندها نیز به جمله «صحت ندارد» اکتفا و تأکید کرد که با انجام واکسیناسیون محدودیت‌ها حذف خواهد شد: «الان خروج و ورود از و به کشور حتماً با واکسیناسیون کنترل و بررسی می‌شود و امروز تأکید ما بر کارت واکسیناسیون است.» او درباره علت عدم دسترسی به واکسن در نیمه ابتدایی سال و دسترسی بالا به واکسن پس از شهریور، هم گفت: از گذشته بی‌اطلاع هستم ولی از وقتی مسئولیت به‌عهده گرفتم تلاش همگانی انجام شد.

البته در هفته اول قبول مسئولیت خیلی واکسن نداشتیم ولی پس از آن با تلاش همگی بویژه رئیس جمهوری حجم زیادی از واکسن وارد شد. می‌دانید که امروز ما در حال رسیدن به مرز ۸۰ میلیون هستیم. یعنی در عرض دو ماه و نیم ۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. اگر با شرایط معمول می‌خواستیم کار کنیم حداقل یک‌سال طول می‌کشید ولی با کمک گرفتن از مردم حجم بالای واکسن در حسینیه‌ها، مساجد، مصلی‌ها و... با کمک مردم واکسن تزریق شد و در برخی مراکز تنها یک یا دو رابط از سمت ما حضور داشتند و این نشان دهنده ارزش حضور مردم ما در صحنه است.

او تأکید کرد: واکسیناسیون در حجم بالایی انجام شد و ما با اینکه در یک وضعیت بحرانی بودیم اما امروز میزان مرگ و میرمان به ۱۲۴ نفر رسید. پیش از تصدی بر سمت وزارت، رئیس بیمارستان لبافی‌نژاد بودم و مرگ‌و‌میر مردم را از نزدیک می‌دیدم و این واقعاً دلخراش است. خوشبختانه میزان بیماران و بستری کاهش یافته است. البته باید برای موج ششم آماده باشیم.

 

از مردمی که واکسن زدند ممنون هستم. ما نزدیک ۲۰ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها داریم و دغدغه ما سلامت مردم است.او درباره نامه‌ای که اخیراً پیرامون میزان کارایی و اثربخشی یکی از واکسن‌های وارداتی منتشر شد، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم واکسن‌هایی که استفاده می‌کنیم جزو بهترین واکسن‌ها است. واکسن وارداتی از چین از نوع تولید پکن است.

او ادامه داد: برای تأیید یک واکسن سه مرحله باید طی شود و آن چیزی که سلامت واکسن را تأیید می‌کند مرحله دوم است. تمام واکسن‌های موجود تاکنون مرحله دوم کارآزمایی را سپری کرده‌اند؛ پس از گذراندن آن مرحله است که مجوز تزریق واکسن صادر می‌شود. در کشور ما واکسن برکت، سیناژن و پاستور این مراحل را طی کرده‌اند و واکسن رازی و فخرا هم این هفته تأیید می‌شوند.

او درباره واردات واکسن علی‌رغم تعدد پروژه‌های واکسن‌های داخلی، گفت: زمان برای ما بسیار مهم است و فرصت تأمین شدن ۱۶۰ میلیون دوز واکسن را در داخل نداریم در حالی که حتی یک ساعت هم برای ما ارزش دارد و تمرکز اصلی ما نجات تک تک هموطنان از مرگ است. واکسن‌های داخلی تاکنون به ۱۴ میلیون دوز رسیده‌اند که اگر تولید داخل به مقدار قابل قبولی برسد از واردات خارجی کم می‌کنیم.

وزیر بهداشت در مورد واکسن کووایران برکت، گفت: این واکسن یکی از موفق‌ترین واکسن‌های دنیا با کمترین عوارض ممکن است، اما متأسفانه به دلیل راه‌اندازی تنها یک خط تولید، میزان کافی از این واکسن در دسترس ما نیست. عین‌اللهی افزود: در شرایطی که مسأله اجتماعی مطرح باشد نمی‌توان با واکسن برخورد اختیاری داشت.

به‌طور مثال اگر یک فرد مبتلا به بیماری کرونا وارد هواپیما شود می‌تواند تمام افراد پرواز را مبتلا کند و حتی اجتماع نیز فرد ناقل بیماری را نمی‌پذیرد وزیر بهداشت درخصوص اظهارات یکی از مسئولان وزارتی درباره لزوم انجام ۷۲ ساعت یک‌بار تست پی‌سی‌آر برای کارمندانی که واکسن نزده‌اند، بیان کرد: این ادعا می‌تواند شخصی باشد و چنین مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار نشده است و چنین کاری شدنی نیست.

چه کسانی واجد شرایط دریافت دوز سوم هستند

همچنین مسعود مردانی عضو ستاد کشوری مقابله با کرونا، در مورد افراد واجد شرایط که ضروری است دوز سوم را تزریق کنند گفت: بعد از اینکه عده زیادی از مردم دو دوز واکسن را زدند، بویژه بیشتر جامعه پزشکی خودمان که اولین گروه بودند که واکسینه شده‌اند، مشاهده شد که علی‌رغم واکسیناسیون دو دوز واکسن کرونا عده‌ای باز هم به کرونا مبتلا شده‌اند. با تحقیقاتی که انجام شد مسئولان وزارت بهداشت دریافتند که افراد حتی با تزریق دو دوز ممکن است کرونا را تجربه کنند اما بیماری که به آن مبتلا می‌شوند شرایطش با کرونای قبلی متفاوت است و افراد مبتلا فقط علائم خفیف کرونا را تجربه خواهند کرد.

پس به این نتیجه رسیدند که فرق بیماری افرادی که واکسن زده‌اند بسیار با کرونای قبلی زیاد است. یعنی دیگر بیماری شدید نیست و بیماری منجر به مرگ و بستری در آی‌سی‌یو نمی‌شوند. همچنین وزارت بهداشت طبق تجربیات دیگر کشورها متوجه شده‌اند که بیشتر افرادی که در معرض خطرند افرادی هستند که سن بالای 65 سال، یا بیماری نقص ایمنی دارند و یا به سرطان مبتلا هستند و شیمی درمانی می‌شوند و یا داروی خاصی مصرف می‌کنند در نتیجه نیاز به دوز یادآور دارند.

در پی این نتایج سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تزریق دوز یادآور شش ماه پس از آخرین تزریق واکسن کرونا برای افرادی که در بالا ذکر شد الزامی و ضروری است. به همین دلیل پرسنل پزشکی و افراد بالای 65 سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یعنی اولین سری افرادی که در کشور واکسینه شدند باید برای دوز یادآور مراجعه کنند.

 

 

مردانی در مورد نوع واکسنی که افراد باید در دوز سوم تزریق کنند گفت: با شرح اینکه چه کسانی واجد شرایط دریافت دوز سوم هستند این سؤال پیش می‌آید که در تزریق دوز سوم آیا نوع واکسنی که افراد در دوز سوم دریافت می‌کنند مهم است یا خیر؟ بدین معنا که آیا باید همان نوع واکسنی را که قبلاً دریافت کرده‌اند تزریق کنند؟ برای مثال افرادی که سینوفارم یا آسترازنکا زده‌اند برای دوز یاد آور باید همان واکسن را دریافت کنند؟پاسخ این است که افراد پس از دو دوز واکسنی که دریافت کرده‌اند برای دوز یادآور از نظر اینکه چه نوع واکسنی را تزریق کنند تفاوت عمده‌ای وجود ندارد. چرا که اکثر این واکسن‌ها با هدف افزایش ایمنی قبلی بدن تزریق می‌شوند. در واقع به‌ایمنی بدن تلنگری می‌زنند تا دوباره آنتی بادی تولید کند تا خدایی نکرده سطح پادتن‌ها در بدن کاهش پیدا نکند. برای همین ما زیاد درگیر نوع دوز یادآور نیستیم.

ولی توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که ترجیحاً اگر امکان دارد کسی که دو دوز اول را مثلاً سینوفارم زده دوز سوم را هم سینوفارم بزند. ولی احیاناً اگر واکسن مورد نظر در دسترس نبود افراد می‌توانند با خیال راحت از نوع دیگر واکسن‌ها را که تأییدیه سازمان بهداشت جهانی و یا وزارت بهداشت را دارند استفاده کنند.

شایعه مرگ بر اثر واکسن کذب است

مردانی در مورد شایعاتی مانند اینکه افرادی پس از تزریق دوز اول یا دوم فوت کرده‌اند توضیح می‌دهد: مرگ به دنبال تزریق واکسن یک پدیده شناخته شده است و در دنیا هم وجود دارد اما رقمش در حد یک در یک میلیون است. کسی که به دنبال تزریق واکسن فوت می‌کند حتماً باید پیشینه بیماری‌های قبلی‌اش و وضعیت سیستم ایمنی بدنش و شرایط خاصی که برایش رخ داده بررسی شود.

در حال حاضر کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شده که روی عوارض واکسن تحقیق کند تا اگر مواردی از فوت دیده شد علت اصلی مرگ را مشخص کند و به تمامی پزشکان نیز ابلاغ شده که اگر موردی یافت کردند به کمیته مربوطه معرفی کنند تا اگر موردی وجود داشت حتماً به عموم مردم اعلام شود. اما باید گفت مرگ بر اثر واکسن شایعه‌ای بیش نیست.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۳۴ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

۵درصد سالمندان با بیماری‌هایی سخت درگیرند

رادیو گفت و گو:رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند، به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ما برای غربال‌گری‌های بهتر در حوزه سالمندی ...

دکتر حسام‌الدین علامه گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به این که سالمندی جمعیتی در نتیجه‌ به هم ریختگی گروه‌های جمعیتی در جامعه شکل می‌گیرد، عنوان کرد: حدود ۸۳ درصد سالمندان کشور در ارزیابی‌های دوره‌ای سالم هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: پنج درصد از سالمندان ایران با بیماری‌هایی سخت درگیر هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به این که ۱۱ درصد از سالمندان کشور افراد کم‌توان هستند، عنوان کرد: اکثر سالمندان ایران می‌توانند در تمام فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند. حدود ۰,۳ درصد از سالمندان در مراکز اقامتی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:آسایشگاه سالمندان ارزان قیمت

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد اظهار کرد: اداره‌ سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر کارهای بسیار خوبی را برای این قشر انجام داده است.

علامه افزود: امروزه ۹۳ درصد سالمندان ایرانی از پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: سالمندانی که در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی بستری می‌شوند از خدمات درمان رایگان استفاده می‌کنند.

علامه با اشاره به این که سالمند باید سواد سالمندی مطلوبی داشته باشد، عنوان کرد: مراقبین غیر رسمی سالمند – اعضای خانواده – برای پیشگیری از مشکلات مختلف و مراقبت بهتر از سالمند باید به طور مستمر در حال آموزش و پژوهش باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور، گفت: ما برای غربال‌گری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ترحیم سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۲۱ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

چالش‌های روانی سالمندان در دوران کرونا

همشهری آنلاین:بیماری کرونا از زمان همه‌گیری، کشورهای جهان را درگیر بحرانی بهداشتی و اقتصادی‌ کرده است که مانند ‌آن را در ۱۰۰ سال گذشته ندیده‌ایم.

روانشناسی

نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و دسترسی نابرابر به خدمات بهداشتی و حفاظتی، به پیچیده شدن این بحران دامن زده است. در این میان، یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی سالمندان هستند که کیفیت زندگی و حقوق انسانی و اجتماعی آنها به‌صورت مستقیم تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته است. چالش‌هایی که این گروه سنی در پاندمی با آن روبه‌رویند، از آنجا شروع می‌شود که تمام شواهد علمی ثابت کرده‌اند که خطر مرگ در این گروه بعد از ابتلا به کرونا از بقیه‌ گروه‌های سنی بیشتر است. همین موضوع سبب شده تا فشار روانی ناشی از احتمال درگیر شدن با این بیماری در آنها به‌طور فزاینده‌ای بیشتر از سایرین باشد. 

مقالات بیشتر:خانه سالمندان سهروردی

علاوه‌ بر این، تغییرات اجباری در سبک زندگی که شامل کاهش روابط اجتماعی، خانه‌نشینی اجباری، کاهش تعامل با نزدیکان، نداشتن فعالیت‌های مفرح و سازنده (مانند پیاده‌روی، ورزش و خرید) می‌شود، جزو مواردی هستند که در طولانی‌مدت باعث بروز اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب در این گروه سنی می‌شود. از طرف دیگر، سالمندان عمدتاً درگیر مشکلات سلامتی و بیماری‌های مزمن مربوط به دوران سالمندی هستند و کاهش مراقبت‌ها و حمایت‌های نزدیکان به واسطه‌ جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا، خود می‌تواند منجر به کاهش میزان سلامت روانی و جسمی آنها شود. بنابراین، در وضعیت همه‌گیری کرونا، بسیاری از سالمندان در شرایط محرومیت از روابط اجتماعی، درگیری با بیماری‌های مزمن قبلی، یکنواختی زندگی، فشار روانی ناشی از ابتلا به کرونا و نداشتن فعالیت‌هایی که قبلاً به سلامت روان و جسم آنها کمک می‌کرد، قرار دارند. جدا از چالش‌های یاد شده، شرایط در دسته‌ای از سالمندان که از حمایت‌های اقتصادی خاصی برخوردار نیستند و برای ‌امرار معاش ناچار به کار کردن هستند، دوچندان سخت و نگران‌کننده است.

از یک سو جزو گروه پُر خطر از نظر آسیب و مرگ ناشی از کرونا طبقه‌بندی ‌می‌شوند و از سوی، دیگر شرایط اقتصادی آنها به گونه‌ای نیست که بتوانند مراقبت‌های لازم و فاصله گرفتن از اجتماع را مد نظر قرار دهند. بنابراین هم باید با فشار روانی ناشی از احتمال ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از ‌آن کنار بیایند و هم باید بتوانند به گونه‌ای از خود مراقبت کنند که به زندگی ادامه دهند. این طبقه‌ اجتماعی‌ـ اقتصادی به احتمال زیاد از نظر تغذیه‌ مناسب، پرداخت هزینه‌های درمان، خرید وسایل محافظتی در وضعیتی خوبی قرار ندارند. 

فقدان حمایت‌های اقتصادی و خدمات اجتماعی ویژه‌ این گروه سنی یکی از مسائلی است که به تمام مشکلات سالمندان بار بیشتری اضافه‌ می‌کند. نگرانی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم طبق ‌آمارهای رسمی ۸۵‌درصد از بازنشستگان زیر خط فقرند؛ بازنشستگانی که عمده‌ آنها جمعیت سالمند کشور را تشکیل می‌دهند. 

مقالات دیگر:سالن عقد شیک غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۱:۲۶ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)

حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی را می‌دهد | «سالمند کارگری» معضلی جدید

 

همشهری:حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی را می‌دهد | «سالمند کارگری» معضلی جدیدعلی دهقان‌کیا: بیشتر از یک‌سوم بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند؛ یعنی باید با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در یک‌ماه زندگی کنند که بررسی‌ها نشان داده فقط کفاف ۱۰روز از ماه را می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، آمار دقیقی در کشور از اینکه چند درصد از سالمندان در ایران مجبور به‌کار هستند، وجود ندارد، اما کافی است در شهر سر بچرخانی، آنها را می‌بینی که با موهای سفید، دستانی لرزان، چشمانی کم سو و قدم‌هایی آهسته دستفروشی می‌کنند، مسافرکش هستند یا به کارگری در کارگاه‌های کوچک تن داده‌اند. پیرمردان و پیرزن‌هایی که روزگار طوری به آنها سخت گرفته که مجبورند به جای استراحت در خانه، پا به پای مردم دیگر به خیابان بیایند

و کار کنند.

تازه در این چند سال که بحران اقتصادی با بحران کرونا در هم تنیده شده، آنها بیشتر تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ حتی سالمندانی که بازنشسته هستند و حقوق می‌گیرند هم از این اصل مستثنی نیستند و خیلی‌هایشان مجبور به پیدا کردن شغلی تازه شده‌اند؛ گرانی افسار گسیخته و خرج بیماری های جورواجور در دوران پیری و کرونا را چه به حقوق‌های ۳ و ۴ میلیونی؟

 مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان فاطمی

کارکردن در پیری، حق ما نبود

هفته پیش ۷۰ ساله شده است. هم فشارخون و هم قند دارد و  یکبار هم سکته قلبی کرده، دکتر به او گفته نباید خودش را زیاد خسته کند، نباید خیلی گرم یا سردش بشود، آلودگی هوا برایش مثل سم است، باید برود یک جای خوش آب و هوا زندگی کند، اما مگر با حقوق بازنشستگی می‌شود این کارها را انجام داد؟ در خیابان‌هایی که طرح ترافیک نیست، مسافرکشی می‌کند. تعمیرکار لوازم خانه هم هست، ولی مغازه ندارد. «شما بگو چرا کار نکنم؟ اصلا کدام سالمندی هست که بعد از یک عمر دویدن، دوست داشته باشد که باز هم بدود؟ حقوق بازنشستگی کفاف زندگی را می‌دهد؟ بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های دارو و درمان را درست و حسابی پرداخت می‌کند؟ بچه‌هایمان کار درست حسابی دارند و رفته‌اند پی زندگی‌شان؟ کدام یک؟ قبلا اگر فاصله‌مان تا خط فقر یک تا ۲ میلیون بود، الان ۵ تا ۶ میلیون زیر خط فقریم. قبلا اگر یک روز می‌دویدیم که یک کیلو گوشت بخریم، الان باید یک روز بدویم تا پول ۲ کیلو میوه بشود. دستم دائم خواب می‌رود، تنگی نفس دارم، شب که می‌شود چشمم نمی‌بیند، ولی باید کار کنم. تازه معلوم نیست این وضع تا چه زمانی ادامه پیدا کند، بازنشستگی برای ما معنا ندارد. اندازه یک جوان ۳۰ ساله باید کار کنیم.»

صبحانه و ناهارش را در خیابان می‌خورد. در طول روز اگر کسی برای تعمیر لوازم خانگی هم زنگ بزند سراغ آن کار می‌رود، اما مشتری‌هایش از وقتی کرونا آمده کمتر شده‌اند. «احتمالا چون فکر می‌کنند مسافرکش هستم می‌توانم ناقل باشم، اما بچه‌ها می‌گویند بیشتر مردم با موبایل، اینترنتی تعمیرکار پیدا می‌کنند، برای همین به تو زنگ نمی‌زنند. من هم که بلد نیستم با گوشی مشتری پیدا کنم.»

جمال آقا امیدش را برای بهتر شدن اوضاع از دست داده، نمی‌داند تا کی باید کار کند، فقط می‌داند که دوست ندارد وضع زندگی‌اش از اینی که هست بدتر شود. «حق یک فرد سالمند نیست که برای مخارج روزانه‌اش دوباره کار کند. ما یک عمر دویدیم که آخر عمری چند سالی را در کنار خانواده استراحت کنیم، اما حالا باید چند برابر دوران جوانی کار کنیم تا خرج یک زندگی عادی را در بیاوریم.»

 

 

دستان لرزان کلوچه‌فروش

با یک دست جعبه کلوچه را گرفته و با دست دیگرش میله قطار مترو را. وقتی تبلیغ می‌کند هرکلوچه ۳ هزار تومن، از زیر ماسک صدایش به سختی می‌آید. نگاهش به جمعیت است که سر در ماسک و موبایل دارند. احمد آقا تلاش می‌کند صدایش را بالاتر ببرد، شاید کسی یادش بیاید که کلوچه‌ای برای صبحانه می‌خواهد، اما انگار کسی میلش به کلوچه او نیست. کارش این شده که ۸ صبح، نخستین قطار مترو را سوار شود و آنقدر بالا و پایین و شرق و غرب برود تا این یک جعبه کلوچه فروش برود. طول قطار مترو را نه به تندی و آسان که با گام‌های محتاط و لرزانی که با هر توقف یا ترمز قطار لرزان‌تر می‌شود، طی می‌کند تا مشتری پیدا شود.«۳۰سال خیاط لباس زنانه بودم، از یک جایی به بعد نه چشمم سوی دوخت و دوز داشت و نه دستم در کار با چرخ خیاطی یارم بود. با ۱۰ سال بیمه و ماهی ۳ میلیون تومن، بازنشسته شدم. دیدم ۳ میلیون را بدهم کرایه خانه؟ خرج مریضی خودم و زنم کنم؟ میوه و گوشت و مرغ بخرم برای هفته‌ای یک‌بار مهمان‌داری از بچه‌هایم؟ پول آب و برق و تلفن بدهم؟ کدامش را؟ دستفروش شدم، اول در خیابان و بعد در مترو. روزی ۸۰ هزار تومان در می‌آورم و آخر هفته‌ها هم نمی‌آیم. همان یک روز استراحت بس است و زیاد.» ‌نگرانی احمد آقا زیاد شدن لرزش دستانش است، اینکه نتواند بیاید دستفروشی و در خرج و مخارج خانه بماند. «همین الان با توقف قطار سرگیجه می‌گیرم و هر آن می‌خواهم بخورم زمین. بچه‌هایم هم گرفتاری‌های خودشان را دارند. خرج و گرانی زیاد است، توقع یا انتظاری برای کمک ندارم. من از وقتی راه رفتن را یاد گرفتم کار کردم، مطمئنم تا دم مرگم هم باید کار کنم.» کلوچه‌ها کم نشده، احمد آقا باید خط مترو اش را عوض کند تا شاید فرجی شود. «قبلا پیری حرمتی داشت، می‌گفتند وجودش برکت است، اما الان باید مراقب باشیم سر بار کسی نباشیم.»

کار خیابانی در تمام فصول

چند سالی است که زیر پل عابر پیاده یکی از میدان‌های اصلی مرکز تهران لیف و اسکاچ و دستمال آشپزخانه می‌فروشد، تابستان و زمستان ندارد، او همیشه آنجاست. نزدیک به ۸۰ سال دارد و فلج شده، ولی نمی‌تواند که کار نکند، یعنی نمی‌شود.«۱۵ سالی است که جراحی کرده‌ام؛ از گردن تا کمر. دکتر گفته بود که احتمال فلج شدن هست، حالا پای چپم از کار افتاده و از همان وقت، شوهرم زن دیگری گرفت و من را هم طلاق نداد. هنوز اسمش توی شناسنامه‌ام هست، من هم مستأجرم و نزدیک دخترم زندگی می‌کنم. کار در خیابان برایم سخت و خطرناک است. ۲ بار موبایل قدیمی و خرابم را دزد برده. یکبار که به پسری اعتماد کردم تا برایم از دکه شارژ بگیرد، رفت و دیگر نیامد، اما تا وقتی دست دارم، لیف و اسکاچ می‌بافم و همین‌جا می‌فروشم. چند سال پیش سیسمونی و لباس نوزاد هم سفارش می‌گرفتم و می‌بافتم اما الان کمر و دستم خیلی درد می‌کند و دیگر توان ندارند. وقتی ساعت‌ها روی یک صندلی می‌نشینم، تمام استخوان هایم از درد می‌سوزند.»

نه بیمه دارد، نه حقوق بازنشستگی. خودش است و لیف‌ها و اسکاچ‌های پول ساز؛« بیمه ندارم، مریض هم بشوم دکتر نمی‌روم، هزار درد دارم. چشم هایم هم آب مروارید آورده، اما هزینه جراحی و عمل زیاد است. یک ساعت که لیف می‌بافم چشم هایم از درد، به سر درد می‌رسد. اما چه کنم؟ باید خرج خودم را در بیاورم، کسی هم که از زندگی‌ام می‌پرسد، جرأت درددل کردن ندارم، از بس درد خود مردم زیاد است.» آن سال‌های اول چند باری این در و آن در زده تا برود تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد، اما نشد که نشد. «این کارها پیگیری ‌می‌خواهد، من توان راه رفتن ندارم، چه برسد به این که از این اتاق به آن اتاق برای یک نامه بروم. بعد هم مگر چقدر حقوق می‌دهند؟ آن را هم بگیرم باز باید بیایم در خیابان کار کنم. درد این است که ما زن‌ها بیشترمان هیچ‌چیز از خودمان نداریم، نه بیمه مستقل، نه حقوق بازنشستگی، نه ملک و املاک. این می‌شود که به وقت پیری باید کار کنیم و خرج زندگی مان را در بیاوریم.» نوک انگشتانش از بس نخ را محکم گرفته، نازک شده ولی باید باز هم لیف ببافد. «زن و مرد ندارد، آدم از جوانی باید دستش در جیب خودش باشد و کار و بار خودش را داشته باشد تا در سن پیری آواره کوچه و خیابان نشود.» 

 

 

«سالمند کارگری» در حال تبدیل شدن به یک معضل

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت که آمار دقیقی از سالمندان شاغل در بازار کار وجود ندارد، اما این پدیده با شرایط فعلی اقتصادی ایران و حقوق پایین بسیاری از بازنشستگان طبیعی است. «‌بیشتر از یک‌سوم بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند؛ یعنی باید با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در یک‌ماه زندگی کنند که بررسی‌ها نشان داده فقط کفاف ۱۰روز از ماه را می‌دهد و برای ۲۰ روز دیگر کسری دارند؛ بنابراین مجبور هستند که به شغل دیگری روی بیاورند.»

او سپس توضیح داد: «‌دوسوم مستمری‌بگیران حقوق متوسط بازنشستگی را دریافت می‌کنند که به‌خاطر تورم مداوم بخشی از آنها هم مجبور به‌کار در سن سالمندی هستند که تعداد آنها هم کم نیست. از طرفی چون توانایی و انرژی سالمندان برای کار کمتر از جوانان است، معمولا آنها را برای مشاغلی می‌پذیرند که درآمد کمی دارد. در مجموع وضعیت به‌گونه‌ای است که کمتر فردی پس از بازنشستگی به استراحت و تفریح می‌پردازد و می‌تواند در آرامش و رفاه کامل زندگی کند.» دهقان‌کیا افزود: «‌باید صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی هرچه زودتر برای این معضل چاره‌ای بیندیشند وگرنه در کنار کار کودکان، شاهد اشتغال سالمندان هم خواهیم بود که برازنده آنها و ایران نیست.»

مقالات دیگر:بهترین خانه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۱۱ توسط:kamalnursinghome موضوع: نظرات (0)